måndag 10 augusti 2009

It´s alive!


Jomenvisst, det kunde man knappt tro. Men nu är jag igång igen. Hoppas att inte alltför mångaav er har gett upp hoppet för nu ska bloggas igen. I alla fall till nästa uppehåll.

Timman är något sen. Jag ska tidigt upp och jag måste äta något så jag börjar lite smått men håll andan så tror jag att mer händer under veckan.

Dagens recept är ju en skamligt enkel caprese. Men saken är den, att det är sålätt att glömma hur sanslöst gott det enkla är! En caprese på vintern med kylskåpskalla tomater, ja, det kanske inte är någon höjdare men när man själv plockar basilikan från landet där den står och svajar i solsken och tomaterna är alldeles sprängfyllda med smak och mognad, då är det tamejtusan en fräschör, komplexistet och total livfullhet i smakerna. Det vibrerar av livslust och sommar i munnen och det smakar salt hav, grönska och fruktiga vindar. Prova nu innan råvarorna försvinner!

Goda tomater

finfin mozzarella

färsk basilika

god olivolja, havssalt och nymald peppar

skiva ost och tomat, varva med basilikablad och dressa med olivolja, salt och peppar.

Inga kommentarer: