fredag 29 januari 2010

Dagens drink - Blodapelsin


Jag älskar alla citrusfrukter. Jag antar att behovet av det där sura har något att göra med den ayurvediska typen man förmodas vara. Jag kanske då är Pitta eller nåt (den balanserade varianten av surfitta och surpitt).
Den här årstiden är ju såklart en dröm för mig av den anledningen. Allra mest av allt älskar jag blodapelsinen. Jag kan inte förklara den lockelsen den utöver på mig. Lisa Förare Winbladh (the godmother of alla matnördar) har skrivit om blodapelsinen och lyckas kanske inte riktigt hitta dess egentliga storhet. För mig är den dock oomtvistad, blodapelsinen regerar över alla mina älskade citrusfrukter. Så, dagens drink på blodapelsin ska drickas med samma andakt som med det en Anne Rice-vampyr dricker ett blod tömt i passion!
Blodapelsiner

Inga kommentarer: