söndag 1 mars 2009

Veckomatsedel - Mars


Jag älskar mataffärer. Att storhandla är ett helgnöje för mig. Nej, jag är inte ironisk. Säkerligen finns det väl någon som precis som jag skriver matsedlar två veckor framåt och skriver handlingslistor ordnade efter avdelningarna i den affär jag tänkt handla???
pasta med valnötssås
veckans bröd: karlsbaderbröd
*******************************************************************************
Bönsallad
pastasallad med blåbärsmarinerad qourn
ceci coco (kikärtskokoscurry)
grön ärtsoppa med pepparrotsvisp
pasta med ugnsbakad tomatsås och ricotta
olivpotatis med broccoli
pasta al forno
veckans bröd: valnötsbröd
veckans efterrätt: Schucks goda fruktpaj

3 kommentarer:

the lost feeling sa...

då ska vi se..
1) åh, jag älskar också att storhandla! det är rena helgnöjet att åka till willys. helst i gottsunda för då kan man handla det som inte finns där, på ica. eller så lyxar man till det med ica kvarnen - åh! jag dreglar över alla deras delikatesser. eller så går jag till ica maxi i stenhagen på söndagarna - det tar hela dagen för jag blir inne där så länge. fastnar vid bok- och cdavdelningarna i nån timme.. och då har jag inte ens kommit till maten än!
måste dock bli bättre på matsedlar..har fått slänga grejer ibland som jag glömt att jag hade. inte bra.

2) spännande med karlsbaderbröden! semlorna ser verkligen helt sjukt goda ut. hörru vad tror du förresten om en sån här baksten? funderar på en nån gång. har fått massa brödidéer från http://paindemartin.blogspot.com/

och har du läst "Bröd" av Jan Hedh? den finns på bokrean men jag tvekade lite. har så många olästa böcker redan..
ditt tips här nedan med "lyckade recept" verkar också bra.

3) jag såg billiga frysta edamamebönor på typ konsum eller hemköp, är det nåt att prova tror du? det kliar ju iofs lite på mina armar när jag äter soja men det kanske det kan vara värt.

Anonym sa...

okej, tack för svaren!

ja jag är helt säker på att det stod edamame för jag tänkte på dig direkt :) men det var nog ICA förresten, på ICA maxi eller nåt. Dom hade typ ica premium selection frysta grönsaker. jomen nu vet jag. ica i gottsunda var det ju. så kika på en välsorterad ica supermarket.

Unknown sa...

Jag är precis likadan; inventerar, planerar och rekognocerar inför den stora inköpsdagen. Jag gör önskelistor över specialaffärer dit jag vill gå och handla på min fritid, jag impulsköper ALLT jag hittar som befinner sej bortom det vanliga Icautbudet.
Och en dag kommer jag att finna mitt Heliga Graal - den ultimata planeringen. ; D