måndag 13 april 2009

Raw lunch - lasagne

Ytterliggare ett recept inspirerat av Erica Palmcrantz bok. Det här receptet är otroligt smakrikt så man kan faktiskt inte äts så mycket. Något som jag tycker är genomgående för raw. Jag har gjort om receptet lite. Köp hennes bok för orginalet. Känner att jag måste pusha för det nu när jag publicerar så mycket raw-recept som hon inspirerat till, men boken är verkligen bra!

Raw lasagne

sås 1:
färsk bladspanat, mixade till en sås med lite citron

sås 2:
färska tomater
soltorkade tomater
½ paprika
schalottenlök
citron
olivolja

fyllning:
hyvlad zucchini
sojamarinerade champinjoner
avokado

topping:
generöst med hampafrö

mixa det som mixas bör och lägg sedan ihop lasagnen. T.ex. direkt i en lunchlåda som jag gjorde. smaskens som bara den!

Inga kommentarer: