torsdag 2 april 2009

Råbetssoppa med avokado

Bild från: http://www.shepherdhousegarden.co.uk/Gallery/pages/Beetroot.html

Jag älskar raw food! Känner att jag blir så energimaxad och just nu när jag har många järn i elden och far runt känner jag att jag måste äta raw för att orka med. Det är dessutom snabb- och lättlagat nåt otroligt! Testa den här superenkla soppan, middag på 10 minuter (om du är sävlig av dig):

Råbetssoppa med avokado
2pers

4 skalade och hackade rödbetor
1 banan
1 citron
2äpplen
vatten

Mixa allt i matmixer till den konsistens du vill ha.

tilltugg:
riven pepparrot
klippt smörgåskrasse
1 avokado per person
hampafrön


Blanda ihop tilltugget och servera till soppan. Receptet är inspirerad av Erica Palmcrantz bok " Raw food på svenska". Köp den om du är det minsta nyfiken på raw food, den är grymt bra!






Inga kommentarer: