lördag 12 april 2008

Pizzafest

Hemgjord pizza var det tal om. Världens bästa snabbmat och ett mycket bättre sätt att göra sig av med rester på än pyttipanna. Jag har tidigare bloggat min farmors flatbröd som utmärkt pizzabotten. Ibland har jag själv gjort färdiga potionspizzabottnar och fryst in med tomatsås ovanpå. Med lite topping så har man en pizza snabbare än det tar att köpa en från lokala pizzahandlaren (beroende på hur snabbt man hackar förstår...;)) Ovanstående pizzor är enklast möjliga. Gjorda på farmors bröd med färdig tomatsås i botten (Heinz nya smaksatta tomatsåser i tetrapack) och "dekorerade" med:

Vänster
qournbitar
rödlök
purjolök
ost

Höger
fryst broccoli
svarta oliver
kapris
ost

Pizzadeg på rulle kan man köpa ur frysdisken och är också jättesmidigt om man vill göra egna godsaker. Jag gillar verkligen qournbitar på pizza. Tillsammans med purjolök, champinjoner och oliver som ovan så har man en höjdarpizza. Lite mozzarella och fetaost ovanpå så har man dessutom enm helkväll. Tomatsåsen finns i pizzaförpackningen. Vissa halvfabrikat kan jag faktiskt tänka mig att köpa!


Vad smakar oliver egentligen? Jag har fått bud på att de påminner mycket om en kroppsvätska. Någon som kan gissa vilken? Tillsammans med broccoli och kapris så har de i varje fall verkligen hittat hem.


Inga kommentarer: