lördag 12 april 2008

Skippa lasagnen och ät Skipperlasagnen!


Anna Skipper är ju en något irriterande och ändå fängslande tv-personlighet. Innan hon blev megahypad publicerade hon sina recept på tv3:s hemsida och man kunde skriva ut samma kokbok som deltagarna i "Du är vad du äter" fick. Nu är hon lite snålare vad det gäller att dela med sig av recepten men det här har jag tagit till mig och jag tycker att det är fantastiskt gott i all sin enkelhet. Det finfina med den är att den funkar vare sig du är fett- eller kolhydratskrämd!
Den är fräsch och lätt och supergod. Man tillfredsställer ha-begäret och skippar (!) dåligt samvete ändå. Ytterliggare en vardagsfavorit för mig!
Skippers grönsakslasagne
Lasagnefärs:
1 stor rödlök
3 rivna morötter
5 hackade tomater
(kan kokas ihop men det gör jag aldrig)
Lasagneplattor:
500g. färsk bladspenat
1 stor hyvlad zucchini
Ostsås:
1 förp. sojagrädde
1 förp. fetaost
salt och peppar
mosas ihop.
Lägg ihop den som om det vore en vanlig lasagne. Tänk färs och plattor. Varva med ostsåsen. Grädda i 180C tills grönsakerna har fått lite färg på toppen. Låt dem vara lite al dente och fungera mer som en varm sallad med lite tuggmotstånd än en barnmatsmosig lasagne. Jag vet att bilden ovan (pre-gräddningsbild) inte ser så skoj ut men den är verkligen god!

4 kommentarer:

the lost feeling sa...

vilken rejäl blogguppryckning! fint, tack!
ska definitivt prova lasangen.

har börjat komma igång så smått med mitt bloggande oxå, snart väntar min matblogg.. jag kommer känna pressen att överträffa dej, det kommer bli 2000-talets kalla krig! ;)

ps. hem från italien följde 930g parmesan (100 kr kilot!)

Anonym sa...

Där är du ju äntligen!! :-) Lasangen låter väldigt god, dessvärre är jag allergisk mot Anna Skipper! *S* härligt att se dina blogginlägg igen!

Anonym sa...

Hej!

Jag letade just efter detta receptet, och så hittade jag hit. Skippers lasagne är supergod! Mycket smak! Jag gjorde den för lite mer än ett år sen, och jag känner att de är dags igen! Tråkigt bara att de gått så lång tid mellan gångerna ;)

Må gott

Jessica sa...

Åh va jag har letat som en tok efter detta recept :) de ska bli kul o se om jag klarar av detta :)/Jessica