tisdag 11 augusti 2009

Morotsmojängs

Jag äter raw igen. Eller ja, sådär halvraw.Just nu sitter jag och smaskar på hallon i havremjölk med vackra pumpafrön och en skvätt lönnsirap. Inte alls illa faktiskt. Lina tipsade mig om morotssallad med myntadressing och det ska det nog bli till lunch imorgon. Jag är nog lite förtrollad av den här livsstilen. Jag mår verkligen bra av att äta raw. På alla sätt. blodsockret håller sig stabilt, humöret och orken likaså och kroppen känns lätt och fräsch. Det är härligt. Men fanatism är inte bra och visst ska man få lov att avvika från den uppmätta, helrätta vägen också. Soja- och havremjölk, qourn och kokta bönor är sådana avvägar som inte känns för syndfulla. På bilden strimlade morötter med edamame, soltorkade tomater, purjo och hampafrön. Märks det att jag är svag för purjo eller? Mjumma! Tillsammans med lite smaksatt kallpressad olja är detta är finfint mellanmål eller god lunch. Men morötterna måste vara söta och goda. Annars är det ingen ide - lova!!








Inga kommentarer: